Logo Niepodległa
Logo PANSA
A A A      
 
English version Kontakt    
zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka zdjęcie pażp czołówka

Airspace Strategy for Poland POLFRA O Film o PAŻP
Film o Podziale Polskiej Przestrzeni Powietrznej
Warsztaty

Drony ASM1
Strona projektu - Rozwój infrastruktury państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym


Logo CEF

Najnowsze Informacje

2019.09.17, 10:56

System Pansa UTM osiągnął w 2019 roku poziom dojrzałości wymagany przez UE w 2021 roku

zdj

Dzięki determinacji i zaangażowaniu wielu instytucji, firm oraz osób udało się z sukcesem przetestować w Polsce na poligonie demonstracyjnym podczas konkursu Droniada 2019 najważniejsze, nakreślone przez Komisję Europejską oraz dokument U-space Blueprint funkcjonalności oraz usługi U-space dotyczące zarządzania ruchem bezzałogowych statków powietrznych.

System Pansa UTM osiągnał w 2019 roku, poziom dojrzałości wymagany przez UE w 2021 roku.

Wśród testowanych funkcjonalności, znalazły się:

· e-rejestracja
· e-identyfikacja
· Planowanie lotów (dFPL – drone Flight Plan)
· Akceptacja i modyfikacja lotu
· Śledzenie lotów w czasie rzeczywistym
· Dwukierunkowa niewerbalna komunikacja pomiędzy służbami ruchu lotniczego a operatorem BSP (CDDLC Controller-Drone Data Link Communication)
· Protokoły wykrywania i unikania kolizji (DAA – Detect and Avoid)

Wymienione funkcje umożliwiające planowanie zarówno rekreacyjnych jak i profesjonalnych lotów w zasięgu i poza zasięgiem wzroku operatora (VLOS i BVLOS) są obecnie wdrażane operacyjnie na wszystkich 15 wieżach cywilnych (TWR) oraz 5 sektorach służby informacji powietrznej (FIS) w procesie certyfikacji pod nadzorem Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Aktualnie Pansa UTM wspiera planowanie lotów VLOS i BVLOS zgodnie z obowiązującymi przepisami i przygotowany jest na sukcesywne wchodzenie w życie przepisów europejskich.

Rozwiązanie Pansa UTM wspierane technologicznie przez Hawk-e i DroneRadar osiągnęło poziom zaawansowania oczekiwany przez UE w 2021 roku. Fakt ten pozycjonuje PAŻP w czołówce najbardziej zaawansowanych technologicznie agencji żeglugi powietrznych, z czego jesteśmy ogromnie dumni.

Wszystkie działania podejmowane wspólnie przez Ministerstwo Infrastruktury, Urząd Lotnictwa Cywilnego i Polską Agencję Żeglugi Powietrznej łączy jeden cel: bezpieczną, sprawną i efektywną integrację lotnictwa bezzałogowego z załogowym.

Zachęcamy do obejrzenia, krótkiego filmu ilustrującego rozwój U-space w Polsce, dziękujemy organizatorom i uczestnikom Droniady 2019 za wspaniałe wydarzenie.

FILM w serwisie YOUTUBE




powrót