Serwisy PANSA:
Wiceminister wyjaśnił, że aby tak się stało, musi dojść jednak do zmiany prawa lotniczego w Polsce. W obecnym kształcie pozwala ono lądować i startować samolotom tylko na “podłożu odwodnionym”. Zdaniem Jarmuziewicza, odpowiednie zmiany w prawie lotniczym, otwierające polską przestrzeń powietrzną dla hydroplanów, powinny wejść w życie najpóźniej do końca tego roku. Utworzenie za cztery lata...
Krzysztof Banaszek pełnił od listopada 2007 roku funkcję zastępcy prezesa Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej ds. Żeglugi Powietrznej. Ma 41 lat. Jest absolwentem Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej o specjalności Organizacja i Sterowanie Ruchem Lotniczym. W latach 1992-93 pracował w Głównym Inspektoracie Lotnictwa Cywilnego. Od roku 1993 do 2006 – w Agencji Ruchu Lotniczego kierował m.in. Pionem...
„Te coroczne spotkania są dla wszystkich użytkowników polskiej przestrzeni powietrznej cennym miejscem wymiany informacji służącej coraz lepszemu jej wykorzystaniu” – powiedział otwierając spotkanie prezes PAŻP Krzysztof Banaszek. Prowadzący konsultacje dyrektor Biura Zarządzania Przestrzenią Powietrzną i Przygotowania Operacyjnego PAŻP Leszek Gołąb podkreślił znaczenie współpracy wszystkich podmiotów użytkujących przestrzeń powietrzną. „Rosnąca liczba operacji lotniczych i nowe zadania...
Z wojskowymi honorami lotników pożegnało około dwóch tysięcy osób, w tym prezydent, premier oraz minister obrony narodowej i kadra kierownicza wojska. – W warunkach pokoju zginął kwiat polskiego lotnictwa – mówił prezydent Lech Kaczyński. Zmarli piloci zostali pośmiertnie awansowani. Awanse odebrały żony i matki ofiar katastrofy. W uroczystości udział brali także przedstawiciele Polskiej Agencji Żeglugi...
Otwarcia konferencji „LOTNISKO 2008” dokonał Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Pan Tadeusz Jarmuziewicz. Podczas swojego wystąpienia wiceminister przedstawił m.in. zarys prac legislacyjnych resortu związanych z sektorem transportu lotniczego oraz poinformował o planach związanych z analizą rynku która ma być w przyszłości podstawą do stworzenia spójnego programu rozwoju transportu lotniczego w Polsce. Wiceprezes Krzysztof Banaszek uczestniczył...
Jednym z kluczowych zagadnień wyznaczających przyszłość systemu ATM w Europie jest koncepcja Funkcjonalnych Bloków Przestrzeni (FAB). Jest to również jeden z elementów koncepcji SES gdzie funkcjonalne bloki przestrzeni powietrznej mają stanowić mechanizmy zapewniające maksymalną przepustowość, bezpieczeństwo i wydajność sieci zarządzania ruchem lotniczym. Otoczenie regulacyjne wokół FAB wymaga jednak dodatkowej warstwy regulacyjnej – niezbędnej z punktu...
Konferencja byłą między innymi wynikiem przygotowania i opublikowania Komunikatu KE nt. postępów w wykonaniu przepisów w ramach Jednolitej Przestrzeni Powietrznej z 20 grudnia 2007 roku i w dużej mierze zawierała przypomnienie kluczowych rekomendacji raportu Grupy Wysokiego Szczebla z lipca 2007 roku w odniesieniu do przyszłości europejskiego transportu lotniczego. Zagadnienie to wymaga również szczegółowej analizy oraz...
Minister Infrastruktury podjął taką decyzję uwzględniając wyniki oceny funkcjonowania PAŻP w obszarze, za który odpowiadał Pan Skoczylas oraz wyniki doraźnej kontroli przeprowadzonej w ostatnich dniach w PAŻP przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Prezes Maciej Rodak (kieruje nieprzerwanie PAŻP od 01.04.2007) rozpoczął natychmiast prace celem przygotowania i pilnego wykonania działań naprawczych w obszarach administracyjnym i handlowym, których...
Zdecydowana większość z wymienionych w rozporządzeniu zadań, powierzona została, na mocy stosownych aktów prawnych, Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego i Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Pozostałe, istotne strategicznie zadania, powierzono w projekcie rozporządzenia Komitetowi Zarządzania Przestrzenią Powietrzną. W ten sposób w pełni zapewniona będzie realizacja wszystkich zadań nałożonych na nasze państwo przez Unię Europejską w zakresie zarządzania...
Zakres prac programu obejmuje wdrożenie operacyjne instrumentalnych procedur lotu opartych o precyzyjną nawigację obszarową w przestrzeni terminalowej lotniska Warszawa/Okęcie. Program dotyczy opracowania procedur SID, STAR oraz nieprecyzyjnych przyrządowych procedur podejścia do lądowania dla wszystkich kierunków dróg startowych lotniska Warszawa/Okęcie z zastosowaniem sensorów DME/DME i GNSS nawigacji obszarowej oraz dostosowania konwencjonalnych procedur precyzyjnego podejścia do lądowania...

Szukaj...