Luty 2013 roku przyniósł poprawę wskaźnika średniego opóźnienia ATFM o 34, 3 proc. względem lutego 2012 roku.
Lutowy wskaźnik średniego opóźnienia ATFM na operację lotnicza wyniósł 0,7 minuty w porównaniu do 0,9 minuty w styczniu br.
Wpływ na lutowe statystyki miała pogoda. Warunki meteorologiczne były jedną z głównych przyczyn opóźnień. Śnieg, niska widzialność oraz silne wiatry miały negatywny wpływ na pracę takich lotnisk jak: Londyn Heathrow, Amsterdam Schiphol, Frankfurt nad Menem i Monachium.
Lutowy wskaźnik trasowego średniego opóźnienia ATFM osiągnął najniższą wartość od pięciu lat – to jest 0,18 minuty.
Również na polskim niebie w lutym 2013 roku, dzięki dobrej pracy kontrolerów ruchu lotniczego oraz całego systemu ATM/CNS, opóźnienia wygenerowane w naszej przestrzeni są rekordowo niskie.
Opóźnienia w polskiej przestrzeni powietrznej osiągnęły niższy poziom niż w ubiegłym roku, oraz niższy niż cele wyznaczone w Krajowym Planie Skuteczności Działania. Sukces ten został osiągnięty pomimo wzrostu liczby operacji obsłużonych w FIR Warszawa.
Źródło: Eurocontrol.int