Serwisy PANSA:

Ruszają długodystansowe loty inspekcyjne

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej informuje o uruchomieniu od 23 stycznia br. (poniedziałek) kolejnej trasy regularnych lotów z użyciem bezzałogowych statków powietrznych na potrzeby lotów inspekcyjnych w celu monitoringu infrastruktury linii energetycznych.

Regularne loty bezzałogowych statków powietrznych będą realizowane w okresie od  23 stycznia do 5 marca 2023 r. w godzinach 08.00 – 20.00 czasu lokalnego przy wykorzystaniu nowatorskiej konstrukcji statku powietrznego (VTOL). Planowany pułap lotu wynosi 100 m AGL a prędkość przelotowa wynosi ok. 72 km/h. Operator systemu UAV ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo misji oraz za ustąpienie pierwszeństwa innym załogowym użytkownikom przestrzeni. Bezzałogowiec wyposażony jest w ADS-B IN/OUT oraz system kamer umożliwiający obserwację trasy przelotu.

Dla podniesienia bezpieczeństwa całego przedsięwzięcia, osób i mienia znajdujących się w rejonie lotów Polska Agencja Żeglugi Powietrznej opublikowała strefy geograficzne DRA-RL na podstawie Wytycznych nr 24 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 30 grudnia 2020 r., w sprawie wyznaczania stref geograficznych dla systemów bezzałogowych statków powietrznych. Strefy geograficzne zostały opublikowane w systemie PansaUTM i zobrazowane w aplikacji mobilnej DroneRadar. Dodatkowo zostały również opublikowane ostrzeżenia nawigacyjne w formie NOTAM, widoczne na stronie airspace.pansa.pl po włączeniu widoku BSP/BVLOS. Ostrzeżenia nawigacyjne opublikowane są w miejscach przecięcia Wisły na trasie lotu UAV.

Łączna długość trasy wynosi 330 km. Rzeczywista wysokość lotu UAV zależna jest od wysokości monitorowanej infrastruktury i nie przekroczy 30 m powyżej wysokości linii energetycznych. Loty bezzałogowe na tej trasie wykonywane będą w bliskiej odległości poziomej obiektów monitorowanych z powietrza, co powinno stanowić dodatkowe podniesienie poziomu bezpieczeństwa w powietrzu wszystkich użytkowników. Szczególnie zalecamy załogowym użytkownikom przestrzeni powietrznej przestrzeganie minimalnych wysokości swoich lotów. Pamiętajmy, że linie energetyczne są  widoczne na mapach lotniczych oraz z powietrza podczas lotu omijajmy je z zachowaniem bezpiecznej odległości poziomej, jak również odpowiednim zapasem wysokościowym.

Nieustannie zwracamy się z prośbą do użytkowników przestrzeni powietrznej o zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie tras lotów UAV. Pomimo, że trasa została poprowadzona z pominięciem lądowisk oraz regionów lotów paralotni/motolotni, warto brać pod uwagę lokalizację na trasie potencjalnego użytkownika w postaci zaawansowanego bezzałogowca. Prosimy o rozsądne planowanie tras Waszych lotów załogowych.

Regularne loty długodystansowe odbywają w kategorii „szczególnej” zgodnie z Rozporządzeniem wykonawczym Komisji Europejskiej (UE) 2019/947 z dnia 24 maja 2019 r. (wersja skonsolidowana z dnia 6 czerwca 2020 r.) w sprawie przepisów i procedur dotyczących eksploatacji bezzałogowych statków powietrznych na podstawie specjalnego zezwolenia na operację wydanego przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Przebieg tras:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on print
Drukuj

Szukaj...

animal hardcore porn you porm com big titty teen fucked tamil aunty xxx photo kink o rama where does ava addams live poonam dhillo hot guys who love to swallow cum cartoon vore porn how old is tt from cheer marie osmond nude adult videos for women hotel room xxx video culo rico xxx