Po uroczystym otwarciu seminarium przedstawiono prezentację pt. „Koncepcja komunikacji lotniczej dalekiego zasięgu – lata 30-te” autorstwa pana Kazimierza Szumielewicza. W wystąpieniu przedstawiona została krótka historia lotnictwa, od pierwszego lotu balonem po masową produkcję silników, osprzętu i samolotów.
Następnie panowie Jacek Makowski i Leszek Jonkajtys przedstawili rys historyczny rozwoju Linii Lotniczych „LOT” od momentu ich powstania w 1929 roku. Dokładnie omówiono cele jakie przyświecały Dyrektorowi Naczelnemu PLL LOT mjr inż. Pilotowi Wacławowi Makowskiemu w trakcie rozpoczęcia prac i realizacji projektu przelotu transatlantyckiego. Omówiono wszystkie próby przelotu przez Atlantyk do roku 1938 w którym udało się to majorowi. Zapoznano uczestników z parametrami technicznymi Lockheeda L14H „Super Electra” SP-LMK, którym pokonano dystans 24,850 w ciągu 85 godzin i 2 minut podzielony na 13 odcinków.
W dalszej części spotkania pan Henryk Zimakowski omówił przygotowania jakie towarzyszyły otwarciu linii dalekiego zasięgu przez PLL „LOT” po roku 1945 oraz przestawił dane które wyraźnie obrazowały jak intensywnie wzrósł ruch lotniczy w latach 1948-1975.
W części końcowej seminarium pan Bradley Till przedstawił specyfikę nowego samolotu produkowanego przez Boeinga (B-787). Dla lepszego zobrazowania jak z biegiem czasu Boeing unowocześniał swoje samoloty. Pan Bradley Till porównał Lockheeda L-14 „Super Electra” z 1938 roku z Boeingiem 787-8 „Dreamliner” Zwrócono szczególną uwagę na wzrost zasięgu jaki może być dostępny dzięki nowej technologii dla samolotów Boeing w najbliższych latach.