Od października 2009 roku jedną ze standardowych technik lotu wykonywanych przez załogi statków powietrznych dolatujących do Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina w Warszawie jest „zielone podejście”, czyli CDA (Continuous Descent Approach), zapewniane przez kontrolerów ruchu lotniczego.
CDA to przyjazna dla środowiska technika prowadzenia operacji lotniczej polegająca na umożliwieniu kapitanowi statku powietrznego wykonanie płynnego zniżania do lądowania, najlepiej już z wysokości przelotowej. W myśl CDA kontroler ruchu lotniczego w miarę możliwości operacyjnych daje załodze swobodę w rozliczeniu zniżania i profilu podejścia do lądowania tak, by statek powietrzny mógł zniżać z minimalnym ciągiem silników i unikał lotu na stałej wysokości. Stosowanie CDA minimalizuje tym samym zużycie paliwa i ogranicza hałas lotniczy, a zarazem pozwala zmniejszyć emisję zanieczyszczeń do powietrza. Według wskaźnika przyjętego w European Aviation Environmental Report 2019 organizacji Eurocontrol CDA pozwala zaoszczędzić do 46 kg paliwa lotniczego podczas jednej operacji, co oznacza tym samym, że do środowiska trafi do 145 kg dwutlenku węgla mniej. Wahania tych wartości zależne są od typu samolotu i wysokości, na jakiej rozpoczęto tego typu zniżanie.

Wskaźnik udziału operacji CDA waha się na lotniskach w Polsce od 35,33% w Poznaniu do 51,68% w Gdańsku. W 2019 ogółem wyniósł on 43,5%.
„Zielone podejście” jest techniką stosowaną dziś coraz częściej na polskich lotniskach kontrolowanych. Na samym tylko Lotnisku Chopina w 2019 roku na 96 509 lądowań aż 42,38% (Dane PRU – Performance Review Unit) stanowiły podejścia CDA. Operacje te pozwoliły przewoźnikom na zaoszczędzenie do 1 883 ton paliwa – tym samym aż do 5 931 ton mniej dwutlenku węgla trafiło do powietrza.
CDA jest równocześnie umożliwione także podczas lądowania w innych polskich miastach. Dokumentacja lotnicza dla poszczególnych lotnisk w sposób mniej lub bardziej rozbudowany opisuje procedury płynnego podejścia do lądowania obowiązujące na danym lotnisku. Wskaźnik udziału operacji CDA, czyli stosunek „zielonych podejść” do ogółu lądowań, waha się na największych pod względem ilości operacji lotniczych lotniskach w Polsce od 35,33% w Poznaniu do aż 51,68% w Gdańsku, co w porównaniu zwłaszcza z europejskimi hubami transportowymi można uznać za dobry wynik. W 2019 roku stosowanie procedury CDA na sześciu polskich lotniskach o największym ruchu, czyli w Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Katowicach, we Wrocławiu i Poznaniu, pozwoliło zmniejszyć potencjalną emisję dwutlenku węgla do powietrza łącznie o aż do 12 267 ton. To mniej więcej tyle samo, ile ważyłaby setka pustych egzemplarzy samolotu Boeing 787-8 Dreamliner.

W 2019 roku stosowanie procedury CDA na dziewięciu głównych lotniskach w Polsce pozwoliło zmniejszyć potencjalną emisję CO 2 2 do powietrza łącznie o 12 856 ton. Dzięki temu przewoźnicy zaoszczędzili 3894 tony paliwa.