Serwisy PANSA:

Inspekcja lotnicza

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej to najważniejsza instytucja odpowiedzialna za prawidłowe działanie około 150 naziemnych urządzeń zabezpieczenia ruchu lotniczego oraz walidację instrumentalnych procedur lotniczych w Polsce. Działająca od 1963 roku Inspekcja Lotnicza PAŻP oferuje następujące usługi:

Inspekcja lotniskowych urządzeń naziemnych (LUN)

Inspekcja Lotnicza PAŻP dokonuje wdrożeniowych, okresowych, doraźnych i kategoryzujących kontroli i pomiarów infrastruktury CNS: systemów lądowania według wskazań przyrządów (ILS CAT I, II, III), radiolatarni ogólnokierunkowych (VOR i DVOR) i bezkierunkowych (NDB), radiodalmierzy (DME), nawigacyjnych systemów świetlnych (systemów świateł podejścia ALS i systemów świateł dróg startowych), precyzyjnych wskaźników ścieżki schodzenia (PAPI) i radarów kontroli ruchu lotniczego.

Inspekcja Lotnicza PAŻP spełnia bardzo ważną rolę bowiem nadzór urządzeń radionawigacyjnych w znacznej większości zarządzanych przez PAŻP i systemów świetlnych zarządzanych przez porty lotnicze i aerokluby, prowadzony z ziemi nie daje stuprocentowej gwarancji, że sygnały radiowe i świetlne odbierane przez urządzenia pokładowe statków powietrznych są prawidłowe i mieszczą się w żądanych tolerancjach.

Walidacja instrumentalnych procedur lotu

Inspekcja Lotnicza PAŻP jako jedyna w Polsce sprawdza nowo powstające i już istniejące instrumentalne procedury lotu – konwencjonalne oraz nawigacji obszarowej (RNAV) oparte o radiodalmierz DME-DME i systemy globalnej nawigacji satelitarnej (GNSS). W związku z postępującym wdrożeniem w Europie naziemnych systemów wspomagających (GBAS) służących do wspomagania precyzyjnego lądowania statków powietrznych w oparciu o technologie satelitarne, świadczone będą także usługi inspekcji lotniczej tego typu systemów i walidacji związanych z nimi procedur lotu.

Szczególne znaczenie mają loty walidacyjne instrumentalnych procedur lotu nawigacji obszarowej (RNAV LPV). W praktyce okazuje się, że ewentualne błędy na poziomie FAS DATA BLOCK mogą być wykryte przed finalnym opublikowaniem procedury lotu, podczas przygotowania do lotu walidacyjnego lub podczas jego wykonywania w oparciu o testową bazę danych w Flight Management System (FMS). Testowa baza danych jest dedykowaną bazą procedur lotu dostarczaną przez producenta awioniki na zamówienie Inspekcji Lotniczej PAŻP.

Inspekcja Lotnicza PAŻP świadczy usługi zgodnie z wytycznymi Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO), m.in. DOC ICAO 8071 załącznik 10 i 14 oraz DOC ICAO 9906 oraz przepisami Ministerstwa Infrastruktury i Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Wszystkie kontrole z powietrza kończą się wydaniem stosownych protokołów zawierających ocenę pracy urządzeń nawigacyjnych lub poprawność procedur lotniczych wraz z ewentualnymi uwagami i zaleceniami operacyjnymi.

Inspekcja Lotnicza PAŻP świadczy swoje usługi także poza granicami Polski m. in. na Litwiew Mołdawii i na Cyprze, w ramach długookresowych i okazjonalnych misji.

Inspekcja Lotnicza PAŻP wykorzystuje samolot kontrolno-pomiarowy typu Beechcraft King Air 350i, zwany „Papugą”, który wyposażony jest w analizujący w czasie rzeczywistym system AD-AFIS-130 niemieckiej firmy Aerodata , światowego lidera w dziedzinie projektowania i produkcji urządzeń kontrolno-pomiarowych. Usługi Inspekcji Lotniczej PAŻP świadczone są przez doświadczoną kadrę inspektorów pomiarowych, pilotów, mechaników lotniczych i personelu wspierającego, posiadających wieloletnie doświadczenie w pracy w PAŻP oraz innych instytucjach lotniczych.

1963
Od tego roku w ramach PAŻP działa Inspekcja Lotnicza

Nasza praca to nie tylko weryfikacja poprawnej pracy świetlnych i radiowych lotniczych urządzeń naziemnych. Dzięki doświadczeniu naszych inspektorów pomiarowych, pilotów, mechaników lotniczych i personelu wspierającego, potrafimy uprzedzająco doradzić naszym klientom – zarządzającym lotniskami, potrzebę zmiany czy wymiany urządzeń – Jacek Staroszczyk, Specjalista ds. promocji rozwoju biznesu, 12-letnie doświadczenie pracy w PAŻP.

Odkąd sięgam pamięcią, praca naszych świetlnych systemów podejścia, świateł drogi startowej, czy wskaźników ścieżki podejścia precyzyjnego PAPI, była i jest weryfikowana przez samolot kontrolno-pomiarowy PAŻP. Najstarsze polskie lotnisko wysoko ocenia pracę inspekcji lotniczej PAŻP – Mariusz Wiatrowski, Prezes Portu Lotniczego Poznań-Ławica Sp. z o.o.

Szukaj...

animal hardcore porn you porm com big titty teen fucked tamil aunty xxx photo kink o rama where does ava addams live poonam dhillo hot guys who love to swallow cum cartoon vore porn how old is tt from cheer marie osmond nude adult videos for women hotel room xxx video culo rico xxx