System obsługiwać będzie Polski Rejon Informacji Powietrznej (FIR Warszawa) obejmujący przestrzeń powietrzną nad polskim terytorium (obszarem lądowym, wodami wewnętrznymi i morzem terytorialnym RP) oraz tę przestrzeń nad wodami morza Bałtyckiego, w której na podstawie umów międzynarodowych działają polskie służby ruchu lotniczego.
Wartość kontraktu to 25.333.308,95 EUR.
Wdrażanie nowego systemu będzie się odbywać przy równoległym sprawnym funkcjonowaniu starego systemu zarządzania ruchem lotniczym. Projekt składa się z trzech etapów. Pierwsze dwa etapy projektu, obejmujące instalacje systemu dla zbliżania na krakowskim, katowickim i gdańskim lotnisku zostaną zrealizowane jeszcze w bieżącym roku. Trzeci etap – instalacja w Warszawie oraz integracja całego systemu Pegasus 21 – zostanie zakończony w 2010 r. Umowa przewiduje także szkolenia pracowników służb operacyjny i technicznych PAŻP we wszystkich trzech etapach projektu.
Ruch na polskim niebie systematycznie rośnie i ta tendencja będzie utrzymana w ciągu najbliższych lat. Wdrożenie systemu zwiększy przepustowość polskiego nieba i pozwoli Agencji na prowadzenie dwukrotnie większej liczby samolotów. System Pegasus 21 umożliwia bowiem nie tylko poziomy, ale i pionowy podział sektorowy przestrzeni powietrznej. W tym roku PAŻP średnio na dobę obsługuje ok. 1745 operacji, w 2010 roku ich liczba ma wzrosnąć do 2177.
Równocześnie w porcie lotniczym w Katowicach zostanie zainstalowany ILS (system nawigacji umożliwiający lądowanie w bardzo trudnych warunkach atmosferycznych). W pierwszej połowie wrzęsnia wojewoda śląski zatwierdził projekt i wydał pozwolenie, dzięki czemu prace będą mogły ruszyć już w przyszłym tygodniu. Umowę w tej sprawie podpisał Prezes Krzysztof Banaszek w czerwcu br. z Thales Group. Koszt inwestycji to blisko 3 mln zł.