Serwisy PANSA:

BALTIC FAB-FABEC i InterFAB Performance Workshops w PAŻP

Celem wydarzenia była kontynuacja rozmów dotyczących tematów poruszonych podczas spotkania w Sofii, gdzie zidentyfikowane zostały tematy istotne dla wszystkich uczestniczących w inicjatywie FABach.













W trakcie spotkania podsumowano warsztaty Volatility in Air Traffic and its impact on ATM Performance (także organizowanymi przez PAŻP) oraz szczegóły dotyczące samego zagadniania zmienności w ruchu lotniczym i jej wpływu na ATM.



Omówiono również tematy takie jak: Studium FAB CE dot. fragmentaryzacji, zastrzeżenia wobec porównań pomiędzy ANS w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej i Unii Europejskiej, czy przygotowania do trzeciego okresu referencyjnego (2020-2024).















Dwa dni wcześniej miało zaś miejsce robocze spotkanie ANSP z BALTIC FAB i FABEC, w którym udział wzięli przedstawiciele Kierownictwa PAŻP oraz eksperci ATFCM (Air Traffic Flow and Capacity Management). Na spotkaniu omówione zostały m.in. przygotowania prowadzone przez PAŻP przed FIFA World Cup w Rosji br., nowe rozwiązania z zakresu ATFCM wprowadzane przez FABEC, czy propozycje zmian do regulacji unijnych 390 i 391.





Bloki FAB stanowią strukturalny i organizacyjny komponent SES, którego celem jest stopniowa integracja przestrzeni powietrznej w Europie.



Aktualnie w Europie funkcjonuje 9 inicjatyw FAB:



UK-Ireland FAB (Wielka Brytania, Irlandia)

Danish-Swedish FAB (Dania, Szwecja)

Baltic FAB (Polska, Litwa)

BLUE MED FAB (Włochy, Malta, Grecja, Cypr)

Danube FAB (Bułgaria, Rumunia)

FABCE (Czechy, Slowacja, Austria, Węgry, Chorwacja, Słowenia, Bośnia i Hercegowina)

FABEC (Francja, Niemcy, Belgia, Holandia, Luksemburg, Szwajcaria)

North European FAB (Estonia, Finlandia, Łotwa, Norwegia)

South West FAB (Portugalia, Hiszpania)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on print
Drukuj

Szukaj...