zmniejszenie negatywnego wpływu lotnictwa na środowisko naturalne,
wzrost konkurencyjność usług oferowanych przez PAŻP,
wzrost konkurencyjności usług w polskich portach lotniczych.
Realizacja w latach 2017 – 2016 ponad stu obiektów oraz systemów infrastruktury technicznej łączności, nawigacji i dozorowania rozmieszczonych na obszarze całego kraju pozwoliła na wprowadzenie podziału pionowego polskiej przestrzeni powietrznej.
Dzięki pionowemu podziałowi wyodrębniono nowe sektory, którymi można elastycznie zarządzać. Mogą one być dowolnie konfigurowane i uruchamiane w sytuacji wzrastającego natężenia ruchu. Pozwala to na zwiększenie liczby statków powietrznych jednocześnie poruszających się po polskim niebie.
Zwiększenie przepustowości oraz pojemności przestrzeni powietrznej w istotny sposób wpływa na poprawę bezpieczeństwa oraz zwiększenie efektywności wszystkich użytkowników przestrzeni powietrznej w stale rosnącym ruchu lotniczym nad Polską.
Kluczowe działania w sferze operacyjnej
Kolejnym rezultatem projektu jest uruchomienie nowych systemów lądowania według wskazań przyrządów (ILS/DME) i zapewnienie optymalizacji ruchu statków powietrznych w ruchu okołolotniskowym oraz możliwość wykonywania operacji lądowania w okresie pogorszonych warunków meteorologicznych w portach lotniczych:
Warszawa RWY 33
Warszawa RWY 11
Katowice
Wrocław
Gdańsk
Rzeszów
Szczecin
Lublin
Zgodność projektu z celami strategicznymi:
Strategii Rozwoju Kraju: „poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej”,
Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia: „budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski”
POIiŚ 2007-2013: podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej Polski i jej regionów poprzez rozwój infrastruktury technicznej przy równoczesnej ochronie i poprawie stanu środowiska, zdrowia, zachowaniu tożsamości kulturowej i rozwijaniu spójności terytorialnej”.
Realizacja projektu ma długofalowe oddziaływanie w skali ponadregionalnej i krajowej. Korzyści płynące z realizacji projektu obejmują wszystkich interesariuszy polskiego sektora lotniczego, w szczególności linie lotnicze oraz pasażerów. Realizacja projektu w pośrednim stopniu wpłynęła na osiągnięcie wskaźników POIiŚ w zakresie zwiększenia przepustowości w portach lotniczych.