Polska Agencja Żeglugi Powietrznej uruchomiła bliźniaczy modułu systemu ECG (EATM Communication Gateway), a więc systemu przekazującego dane lotnicze m.in. plany lotów, NOTAM i METEO. Moduł został zaprojektowany w taki sposób, by na wypadek awarii systemu, niemal natychmiast przejąć funkcje głównego systemu komunikacyjnego ECG i tym samym pracę operacyjną. Dzięki temu, zapewniona będzie nieprzerwana dostawa danych lotniczych do systemów kontroli ruchu lotniczego. Dane te są kluczowe do pracy ATC, a system zapasowy, docelowo usytuowany w niezależnej lokalizacji podnosi poziom bezpieczeństwa i gwarantuje ciągłość świadczenia usług w sytuacjach niestandardowych, bądź awaryjnych.
Udało się też wdrożyć system wymiany informacji CADAS dla użytkowników podłączonych do systemu ECG i korzystających z wymiany danych lotniczych oraz meteorologicznych (m.in. planów lotów, wiadomości NOTAM oraz wiadomości pogodowych). Był to ostatni etap migracji AFTN do AMHS. Oznacza to, że lokalni użytkownicy, którzy muszą mieć zapewniony dostęp do danych lotniczych będą mogli nie tylko wysyłać i odbierać wiadomości AFTN, ale również AMHS. Nowa funkcjonalność umożliwia odbieranie i wysyłanie załączników np.: map pogodowych czy informacji pogodowych, wysyłanych przez dostawców tych danych. Architektura systemu, w której zastosowano redundancję i wirtualizację zabezpiecza utrzymanie działania systemu na wypadek awarii jego części, co daje gwarancję jego niezakłóconej pracy. Ma to bezpośredni wpływ na poziom bezpieczeństwa, zapewniając użytkownikom nieprzerwany dostęp do danych.