Jak sprawić, by LOT zarabiał? – polecamy lekturę artykułu z szóstej strony dzisiejszego Pulsu Biznesu

– Na warszawskim lotnisku opłaty dla przewoźników są bardzo wysokie. Część samolotów LOT mógłby przenieść na regionalne lotniska. Poza tym LOT musi budować siatkę z regionów, nie można wszystkich dowozić do Warszawy. Już dziś porty regionalne obsługują ponad 50 proc. pasażerów, ta tendencja będzie się utrzymywać – mówi Jan Pamuła, prezes Kraków Airport.



– LOT musi przestać być przewoźnikiem sieciowym, nie rozwijać hubu, lecz skoncentrować się na dowożeniu pasażerów do centrów europejskich. Połączenia dalekiego zasięgu powinien realizować, ale nie aż ośmioma samolotami. Warto się zastanowić, czy pozostać w sojuszu Star Alliance – twierdzi Marek Serafin z portalu PRTL.pl.



– Nasi węgierscy koledzy mówią, by za wszelką cenę ratować LOT. Teoretycznie operacje Malev zostały w 80 proc. odbudowane, ale głównie przez tanie linie, które mają specyficznych pasażerów. Część terminalu została zamknięta – powiedział Krzysztof Banaszek, prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.