22 kwietnia br. modyfikacji ulegnie sieć tras lotów według zasad lotu z widocznością (VFR) w rejonie kontrolowanym lotniska (CTR) Bydgoszcz (EPBY). Nowy schemat tras VFR przedstawiony jest na rysunku i obejmuje:
Utworzenie punktów VFR:
- PAPA – skrzyżowanie Pawłówek/Osowa Góra;
- ROMEO – stacja kolejowa Rynkowo-Wiadukt;
- LIMA – miasto Łabiszyn.
- Utworzenie holdingu na nowotworzonym punkcie ROMEO.
Modyfikacja sieci tras VFR:
- podzielenie trasy OSCAR-NOVEMBER na odcinki OSCAR-PAPA i PAPA-NOVEMBER;
- podzielenie trasy NOVEMBER-EPBY na odcinki NOVEMBER-ROMEO i ROMEO-EPBY;
- utworzenie odcinków PAPA-ROMEO i LIMA-SIERRA.
- Usunięcie punktu CHARLIE z listy punktów EPBY (punkt po przesunięciu i zmianie nazwy zostanie przypisany do EPTO).
Celem zmiany jest poprawa przepływu ruchu VFR w rejonie lotniska EPBY:
- Utworzenie punktu PAPA uzasadnione jest optymalizacją dolotów do drogi startowej RWY08.
- Utworzenie punktu ROMEO wraz z holdingiem poprawi efektywność operacji na drodze startowej RWY 26 oraz dodatkowo przesunie lokalizację punktu oczekiwania ok. 3 km bliżej lotniska, co ma istotne znaczenie dla optymalizacji dolotów. Z uwagi na niewielką odległość pomiędzy holdingami na punktach NOVEMBER i ROMEO, nie powinny one być wykorzystywane równocześnie na tych samych wysokościach.
- Utworzenie punktu LIMA alternatywnego dla KILO i WHISKEY pozwoli na optymalizację dolotów/odlotów w kierunkach południowych.
- Przesunięcie punktu Charlie pozwoli na redukcję ryzyka związanego z naruszeniem przez załogi statków powietrznych stref EPD33, ATZ EPTO oraz EPIR.