Ułatwienia dostępu

Serwisy PANSA:

Nowa bydgoska radiolatarnia wdrożona do pracy operacyjnej

Nowa radiolatarnia służyć będzie przede wszystkim, jako pomoc nawigacyjna w przypadku lądowania na pomocniczym kierunku RWY08. Na głównym kierunku RWY26, podstawową pomocą nawigacyjną pozostaje precyzyjny system ILS (Instrument Landing System).



W związku ze zmieniającą się strukturą wiatrów, lepsze oprzyrządowanie pomocniczego kierunku podejścia do lądowania ma duże znaczenie. Pomocniczy kierunek RWY 08, jest coraz częściej wykorzystywany.



Nowa radiolatarnia D-VOR zainstalowana w komplecie z dalmierzem DME to system radiowy, który dzięki specjalnym odbiornikom w samolocie – umożliwia pilotowi odczytanie namiaru prowadzącego do radiolatarni oraz podaje mu odległość od niej.



Radiolatarnia jest operacyjnie wykorzystana przez pilotów od 17 października 2013 roku.



Operacyjne wdrożenie nowej radiolatarni, poprzedzone zostało zmianami w architekturze bydgoskiej przestrzeni powietrznej. Ograniczono przestrzeń strefy kontrolowanej lotniska (CTR), oraz ustanowiono w Bydgoszczy rejon kontrolowany lotniska (TMA). Ograniczenie przestrzeni strefy kontrolowanej lotniska (CTR), zwiększyło dostępność Portu Lotniczego im. Ignacego Jana Paderewskiego dla małego lotnictwa ogólnego.



Inwestycja, jako cześć projektu PAŻP: „Rozwój infrastruktury państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym” została dofinansowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, Priorytet VI Drogowa i lotnicza sieć TEN-T, Działanie 6.3 Rozwój sieci lotniczej TEN-T. Wkład unijny – kwota dofinansowania projektu PAŻP to 285 518 189,03 PLN



Dodatkowych informacji udziela:

Grzegorz Hlebowicz

Rzecznik Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej

Nr tel. kom. +48 609 501 241

Facebook
X
LinkedIn
Email
Drukuj

Szukaj...