Nowoczesna Papuga wyposażona w zaawansowaną technologicznie aparaturę będzie wykonywała kontrole urządzeń i systemów nawigacyjnych (np. ILS), dozorowania (radarów), łączności lotniczej, systemów świetlnych, a także procedur lotu w polskiej przestrzeni powietrznej. Dotychczas w inspekcji lotniczej Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej używane był dwa samoloty L410 Turbolet, jedna z tych maszyn jest właśnie wycofywana ze służby.
Samolot Beechcraft King Air 350 rozwija znacznie większą prędkość niż używane dotychczas Turbolety L410, umożliwia to szybsze przebazowanie samolotu do miejsca realizacji zadania. Nowa maszyna może również operować na znacznie większym pułapie, co ułatwi kontrolowanie radarów, a współpraca systemu kontroli z powietrza z nowoczesną awioniką (Rockwell Collins ProLine 21) nowego samolotu pozwala na pełne wykorzystanie możliwości technicznych aparatury pomiarowej zamontowanej na pokładzie Beechcrafta.
W uroczystości odbioru nowego samolotu na warszawskim lotnisku im. Fryderyka Chopina wzięło udział kierownictwo i pracownicy Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, przedstawiciele resortu infrastruktury i rozwoju, a także przedstawiciele firmy Aerodata AG.