Pierwszego dnia EEC przedstawiciele Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej uczestniczyli w panelach i debatach, podczas których poruszono kwestie znaczące dla rozwoju lotnictwa załogowego i bezzałogowego w Polsce.
13 maja 2019 roku w godzinach 14:45 – 16:30 odbył się panel pt. „Centralny Port Komunikacyjny. Stan przygotowań i oczekiwania”, w którym wzięli udział: p.o. prezesa PAŻP Janusz Janiszewski, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego dla RP, sekretarz stanu Mikołaj Wild, prezes PPL Mariusz Szpikowski, prezes PLL LOT Rafał Milczarski, prezes British Aviation Group Mike Foster i prezes Polskiego Holdingu Hotelowego Gheorghe Marian Cristescu.
Zaproszeni goście omawiali aktualny etap przygotowań do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, rozmiar tej inwestycji i potencjalne korzyści, jakie może ona przynieść gospodarce. Mówiono również o tym, jakie zmiany w zarządzaniu ruchem lotniczym i kształcie przestrzeni powietrznej pociągnie za sobą budowa CPK.
Także dziś w Katowicach miał miejsce panel pt. „Drony – obiecująca branża”, poświęcony rozwojowi technologii BSP, udziałowi dronów w różnych dziedzinach gospodarki oraz bieżącym i wymaganym regulacjom prawnym. W dyskusji udział wzięli specjaliści i działacze związani z rozwojem lotnictwa bezzałogowego w Polsce, w tym kierownik działu zarządzania operacjami bezzałogowych statków powietrznych Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Maciej Włodarczyk, pełnomocnik ministra infrastruktury ds. bezzałogowych statków powietrznych i programu CEDD Małgorzata Darowska, prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego Piotr Samson i przewodniczący Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Kazimierz Karolczak.
Przedstawiciel PAŻP Maciej Włodarczyk mówił o bieżącej sytuacji na polskim niebie i o tym, ile przedsiębiorstw rozpoczęło swoje misje według zasad wykonywania lotów poza zasięgiem wzroku operatora (BVLOS). Przybliżył także proces udzielania zgód koniecznych do prowadzenia tego typu działalności. Ekspert PAŻP opowiedział również o pracach nad wdrożeniem koncepcji zarządzania ruchem bezzałogowych statków powietrznych PansaUTM i znaczeniu tego systemu dla rozwoju rynku dronów w Polsce.