Raport tygodniowy o ruchu w polskiej przestrzeni powietrznej – stan na 25 maja

Raport tygodniowy o ruchu w polskiej przestrzeni powietrznej – stan na 25 maja

Prezentujemy tygodniowy raport dotyczący zmian w ruchu lotniczym na i nad terytorium RP dodatkowo wzbogacony o dane europejskie z EUROCONTROL. W kolejnych dniach obowiązywania czasowego wstrzymania międzynarodowych i krajowych połączeń lotniczych do i z terytorium RP, odnotowujemy dalsze spadki ruchu w polskiej przestrzeni powietrznej jak i na polskich lotniskach w porównaniu do analogicznego okresu w latach ubiegłych. Poniżej liczba wszystkich operacji lotniczych IFR łącznie z lotami tranzytowymi oraz liczba operacji na polskich lotniskach.

Zaznaczamy, że porównania zostały dokonane na podstawie danych za dzień operacyjny np. poniedziałek w podobnym okresie ubiegłego roku, a nie na zasadzie data do daty. Prezentowane dane pochodzą z systemów Network Managera i zawierają informacje o ruchu GAT IFR bez ruchu General Aviation.

24 maja

  • Niedziela 26.05.2019 – 3094 operacje
  • Niedziela 24.05.2020 – 381 operacji (spadek o 88 proc.)

Poniżej ruch na lotniskach w dniu 24 maja br. (liczba operacji):

  • Bydgoszcz – EPBY – 0 (7 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
  • Gdańsk – EPGD – 5 (128 w 2019 r.) spadek o 96 proc.
  • Kraków – EPKK – 0 (204 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
  • Katowice – EPKT – 9 (115 w 2019 r.) spadek o 92 proc.
  • Lublin – EPLB – 0 (9 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
  • Łódź – EPLL– 0 (9 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
  • Modlin – EPMO – 0 (60 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
  • Olsztyn-Szymany – EPSY – 1 (2 w 2019 r.) spadek o 50 proc.
  • Poznań – EPPO – 1 (68 w 2019 r.) spadek o 99 proc.
  • Radom – EPRA – 0 (0 w 2019 r.)
  • Rzeszów – EPRZ – 0 (22 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
  • Szczecin – EPSC – 2 (13 w 2019 r.) spadek o 85 proc.
  • Warszawa – EPWA – 22 (512 w 2019 r.) spadek o 96 proc.
  • Wrocław – EPWR – 10 (96 w 2019 r.) spadek o 90 proc.
  • Zielona Góra – EPZG – 0 (1 w 2019 r.) spadek o 100 proc.

Liczba operacji lotniczych na wszystkich polskich lotniskach w dniu 24 maja br.:

  • 50 (1246 w 2019 r.) spadek o 96 proc.

21. tydzień 2020 r. od 18 do 24 maja

Poniżej ruch na lotniskach w tygodniu od 18 do 24 maja br. (liczba operacji):

  • Bydgoszcz – EPBY – 14 (69 w 2019 r.) spadek o 80 proc.
  • Gdańsk – EPGD – 71 (947 w 2019 r.) spadek o 92 proc.
  • Kraków – EPKK – 28 (1290 w 2019 r.) spadek o 97 proc.
  • Katowice – EPKT – 79 (760 w 2019 r.) spadek o 89 proc.
  • Lublin – EPLB – 0 (66 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
  • Łódź – EPLL– 37 (70 w 2019 r.) spadek o 47 proc.
  • Modlin – EPMO – 20 (401 w 2019 r.) spadek o 95 proc.
  • Olsztyn-Szymany – EPSY – 4 (30 w 2019 r.) spadek o 86 proc.
  • Poznań – EPPO – 49 (455 w 2019 r.) spadek o 89 proc.
  • Radom – EPRA – 0 (11 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
  • Rzeszów – EPRZ – 8 (175 w 2019 r.) spadek o 95 proc.
  • Szczecin – EPSC – 6 (106 w 2019 r.) spadek o 94 proc.
  • Warszawa – EPWA – 232 (3809 w 2019 r.) spadek o 94 proc.
  • Wrocław – EPWR – 79 (630 w 2019 r.) spadek o 89 proc.
  • Zielona Góra – EPZG – 0 (23 w 2019 r.) spadek o 100 proc.

Liczba operacji lotniczych na wszystkich polskich lotniskach w tygodniu od od 18 do 24 maja br.:

  • 637 (8852 w 2019 r.) spadek o 93 proc.

Dane statystyczne EUROCONTROL

Sytuacja w Europie na dzień 24 maja br.

  • Loty w sieci Network Managera: 3692, co stanowi spadek o 88,2 proc. (27 596 lotów mniej)

21. tydzień 2020 r. od 18 do 24 maja

  • Średnia tygodniowa lotów 4486 tj. spadek -84,5 proc. (187 567 lotów mniej),
  • Sobota była najmniej pracowitym dniem z 3390 lotami,
  • DHL Express obsługiwał najwięcej lotów przy średniej liczbie 179 lotów dziennie, wykorzystując swoje bazy w: Lipsku, East Midlands, Brukseli i Kopenhadze,
  • Deficyt lotów od 1 marca br. wynosi 1 853 727 lotów mniej,
  • Do 24 maja br. ruch między Europą a USA spadł o 80 proc.,
  • Ruch między Europą a Azją stale rośnie ze spadku -70 proc. na początku kwietnia do -43 proc. 24 maja

Linie lotnicze

Koncentrując się na największych grupach lotniczych: 24 maja easyJet zanotował 99 proc. spadek operacji, Ryanair -97 proc., Lufthansa -92 proc., Air France -93 proc., KLM -86 proc., a British Airways (IAG) – 92 proc.

W przypadku niektórych innych największych europejskich linii lotniczych (nie należących do powyższych grup) spadki w dniu 24 maja wyniosły: TAP -97 proc., TUI -100 proc., Brussels Airlines -100 proc., Air Nostrum -100 proc., Norwegian Air Shuttle -94 proc., Finnair -89 proc., Wizz Air -92 proc., Polskie Linie Lotnicze LOT -96 proc., SAS -88 proc., Aer Lingus -88 proc., Turkish Airlines -92 proc. i Wideroe -53 proc.

Lotniska

Wszystkie największe lotniska w Europie mają teraz od 80 do 100 proc. mniej lotów w porównaniu do ubiegłego roku, przykłady kilku z nich: Paryż Orly -100 proc., Londyn City -100 proc., Londyn Gatwick -99 proc., Manchester -96 proc., Barcelona -95 proc., Wiedeń -93 proc., Monachium – 93 proc., Madryt -92 proc., Paryż CDG -87 proc., Dublin -89 proc., Warszawa -95 proc., Stambuł (IST+SAW) -88 proc., Amsterdam -85 proc., Mediolan Malpensa -85 proc. i Londyn Heathrow -81 proc.