Unikanie wlotu w zastrzeżoną przestrzeń powietrzną – kampania EASA dla pilotów GA

Kampania ma dotrzeć do europejskiej społeczności lotnictwa ogólnego (GA) za pośrednictwem stron internetowych, filmów i innych informacji opracowanych przez EASA, a także krajowe władze lotnicze z Wielkiej Brytanii, Finlandii i Belgii. Filmy mają charakter specyficzny dla danego kraju, podkreślając jednocześnie wspólne europejskie kwestie bezpieczeństwa, zasady i zalecenia dotyczące naruszenia przestrzeni powietrznej.



Poza wspomnianą kampanią, EASA inicjuje działania w zakresie promocji bezpieczeństwa i komunikacji, a jednym z nich jest nowa strona GA, która ma zostać uruchomiona już wkrótce. Jej zadaniem będzie zapewnienie społeczności GA możliwość kontaktu, dzielenia się spostrzeżeniami i wzajemnego informowania o różnych zagadnieniach związanych z lotnictwem ogólnym.







Dodatkowo, Agencja na swojej stronie internetowej prezentuje cykl “Sunny Swift” (dostępny w kilku wersjach językowych), który opowiada o trudnych sytuacjach podczas lotu, ale też przybliża potencjalne rozwiązania problemów.



Więcej informacji na ten temat dostępnych jest tutaj
(LINK)