Warszawskie ILS

W przyszłym roku, ze względu na mijający przyjęty przez PAŻP okres eksploatacji urządzeń nawigacyjnych wynoszący 15 lat, DS1 zostanie wyposażona w nowy system ILS. Urządzenie spełnia warunki techniczne dla kategorii III tzn. posiada bardziej rozbudowany system monitorowania emitowanego sygnału.



Termin oddania do użytku nowej instalacji upływa 30 listopada 2011 i zbiega się z zakończeniem prac związanych z remontem drogi startowej DS1.

W 2013 na drugiej drodze startowej tj. DS3 rozpoczną się prace związane z wymianą drugiego systemu ILS, którego przyjęty okres eksploatacji również dobiega końca. Również ten system spełniać będzie wymogi techniczne kategorii III.



Certyfikowanie operacji podejść do lądowania w kategorii wyższej niż I nie zależy wyłącznie od samego urządzenia ILS, ale również od infrastruktury lotniskowej m.in. odpowiednich świateł na drogach startowych oraz kołowania, czy zapewnienia przez zarządzającego portem odpowiednich służb zgodnie z międzynarodowymi przepisanymi.

Na podstawie danych z ostatnich lat, można powiedzieć, że na warszawskim lotnisku jedynie przez średnio 60 godzin mamy do czynienia z warunkami ograniczonej widzialności, które wymagały wprowadzenia wyższej kategorii niż pierwsza.



Jedynie przez średnio 30 godzin rocznie warunki pogodowe wymagają podejść do lądowania w kategorii wyższej niż obecnie dostępna, druga.



Komunikat prasowy

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on print
Drukuj
Zmiana rozmiaru czcionki
Kontrast