Podczas spotkania zatwierdzono raport końcowy programu implementacji Bałtyckiego FAB, wyznaczono kierunki rozwoju i cele strategiczne na 2017 rok: budowanie wspólnego systemu i budowanie przestrzeni powietrznej na takich samych zasadach tj. integracja Free Route Airspace dla Baltic FAB.
Rada zdecydowała także o zwiększeniu nacisku na współpracę z państwami spoza Unii Europejskiej, prace badawczo-rozwojowe oraz stworzenie strategii PR. Ponadto, wszyscy uczestnicy projektu zostali zobowiązani do rozpoczęcia realizacji zadań wymienionych w Strategii (m.in. osiągnięcie i utrzymanie wysokiej wydajności w dziedzinach bezpieczeństwa, pojemności przestrzeni powietrznej i przepływu ruchu lotniczego oraz zmniejszenie negatywnego wpływu lotnictwa na środowisko naturalne).
W skład Rady Bałtyckiego FAB wchodzą przedstawiciele ministerstw odpowiedzialnych za sprawy transportu Polski i Litwy, delegaci ministerstw obrony obu państw, urzędów nadzorujących lotnictwo cywilne oraz agencji zapewniających służby żeglugi powietrznej Polski i Litwy.
Aktualnie w Europie funkcjonuje 9 inicjatyw FAB:
• UK-Ireland FAB (Wielka Brytania, Irlandia)
• Danish-Swedish FAB (Dania, Szwecja)
• Baltic FAB (Polska, Litwa)
• BLUE MED FAB (Włochy, Malta, Grecja, Cypr)
• Danube FAB (Bułgaria, Rumunia)
• FABCE (Czechy, Slowacja, Austria, Węgry, Chorwacja, Słowenia, Bośnia i Hercegowina)
• FABEC (Francja, Niemcy, Belgia, Holandia, Luksemburg, Szwajcaria)
• North European FAB (Estonia, Finlandia, Łotwa, Norwegia)
• South West FAB (Portugalia, Hiszpania)