Prawie 150 uczestników z 30 krajów reprezentujących przemysł lotniczy przybyło do Krakowa na 19. już spotkanie grupy IGWG. W spotkaniu uczestniczą przedstawiciele linii lotniczych, producentów samolotów i awioniki, instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej, organów administracji rządowej ds. lotnictwa oraz jednostek badawczo-rozwojowych. Konferencję oficjalnie otworzyli wiceprezes PAŻP Tadeusz Grocholski oraz Prezes Zarządu Kraków Airport, Radosław Włoszek.
Spotkanie ma charakter sesji plenarnych przeplatanych sesjami warsztatowymi poświęconymi kwestiom operacyjnym i technicznym. Poruszana tematyka dotyczy m.in. postępu w implementacji GBAS na świecie, wpływu atmosfery na działanie systemu, wyzwań i wymiany doświadczeń, projektów badawczo-rozwojowych skupionych wokół technologii GBAS.
Spotkanie jest organizowane przez PAŻP przy współpracy z Federalną Administracją Lotnictwa USA i Europejską Organizacją ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej EUROCONTROL.
System GBAS (Ground Based Augmentation System) należy do grupy systemów wspomagających, poprawiających właściwości satelitarnych konstelacji źródłowych GNSS (satelite core costellations), takich jak GPS, GLONASS, GALILEO.
Zdecydowaną zaletą GBAS jest to, że jedno urządzenie jest w stanie zabezpieczyć operacje na 26. kierunkach dróg startowych jednocześnie (dla przykładu – ILS tylko na jednej), co w rezultacie powinno prowadzić do obniżenia kosztów zapewnienia osłony nawigacyjnej poszczególnych lotnisk, także dzięki elastyczności w projektowaniu procedur dolotowych na lotnisku. Pośrednio wprowadzenie nowej technologii wpłynie na zmniejszenie zużycia paliwa przez linie lotnicze oraz projektowanie tras nad obszarami mniej zaludnionymi.