Polska Agencja Żeglugi Powietrznej rozpoczyna konsultacje społeczne dotyczące wprowadzenia stref TRA w celu zabezpieczenia skoków spadochronowych i szkolnych lotów akrobacyjnych w FIR EPWW.
Celem zmiany jest poprawa bezpieczeństwa lotów wykonywanych w FIR EPWW. Planuje się:
- Wprowadzenie strefy TRA nad lądowiskiem Debrzno (EPDB) – TR 41
- Wprowadzenie strefy TRA nad lądowiskiem Chojna-Stratus – TR 42
- Wprowadzenie strefy TRA nad lotniskiem ŁOSOSINA DOLNA k/Nowego Sącza (EPNL)– TR 43
- Wprowadzenie strefy TRA nad lądowiskiem Strzelce Małe – Szczurowa– TR 47
- Obniżenie dolnej granicy istniejącej strefy TR 59 nad ATZ Białystok Krywlany (EPBK)
- Wprowadzenie strefy TRA nad lotniskiem Lubin (EPLU) – TR 30
- Podniesienie górnej granicy istniejącej strefy TR 170 nad lotniskiem Radawiec (EPLR)
- Wprowadzenie strefy TRA w rejonie m. Lidzbark Warmiński – TR 56
- Wprowadzenie strefy TRA nad lotniskiem Poznań-Bednary (EPPB) – TR 58
- Obniżenie dolnej granicy istniejącej strefy TR 22A nad MCTR Inowrocław (EPIR)
- Podniesienie górnej granicy istniejącej strefy TR 18 oraz wprowadzenie strefy TR 177 w rejonie m. Garwolin
- Wprowadzenie strefy TRA nad lądowiskiem Brzeska Wola (EPBI) – TR 17
W ww. przypadkach wprowadzenie stref TRA ma na celu zabezpieczenie działań prowadzonych w przedmiotowych strefach, tj. czasowe oddzielenie ruchu prowadzonego w ramach tych działań od innego ruchu oraz w celu zapewnienia pozostałym użytkownikom przestrzeni powietrznej odpowiednich informacji na temat prowadzonych aktywności. Pełny dokument: plik PDF. Planowany termin wprowadzenia zmiany: 21 kwietnia 2022 r.