Lotnisko Chopina z certyfikatem ILC CAT III A

Kluczem do sukcesu była wspólna, intensywna praca działu kontroli lotniska i działu analiz bezpieczeństwa ruchu lotniczego PAŻP wraz z przedstawicielami Lotniska Chopina odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo operacji po stronie portu.



Przygotowania do certyfikacji wiązały się także z wprowadzeniem nowego radaru do obserwacji ruchu naziemnego oraz szkoleń do nowych uprawnień GMS (Ground Movement Surveillance) dla kontrolerów z warszawskiej wieży.



Dzięki tym wysiłkom, stworzono procedury prowadzenia ruchu w warunkach niskiej widzialności na terenie całego lotniska [zgodnie z najwyższymi standardami określanymi przez European Aviation Safety Agency (Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotnictwa – EASA)], a Droga Startowa na kierunku 33 jest teraz najlepiej wyposażonym kierunkiem do lądowania w Polsce.



Dotychczas lądowanie było możliwe przy warunkach, w których widzialność pionowa była nie mniejsza niż 30 metrów oraz 300 metrów widzialności wzdłuż drogi startowej (RVR). Najnowsze rozwiązania umożliwiają lądowanie nawet przy widzialności pionowej poniżej 30 metrów i poziomej 175 metrów. W ramach dostosowania systemów i procedur do nowej kategorii, zmieniły się również warunki do wykonywania startów w warunkach ograniczonej widzialności z wartości RVR nie mniejszej niż 150 metrów, na wartość nie mniejszą niż 125 metrów.



Właścicielem systemu ILS na Lotnisku Chopina jest Polska Agencja Żeglugi Powietrznej.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on print
Drukuj
Zmiana rozmiaru czcionki
Kontrast