Ułatwienia dostępu

Serwisy PANSA:
Nowy ośrodek radiokomunikacyjny będzie znajdował się w odległości około 1,5 km od obecnego obiektu radiokomunikacyjnego, pełniącego funkcję zarówno nadawczą, jak i odbiorczą. Inwestycja jest zgodna ze strategią realizowaną w PAŻP mającą na celu rozdzielenie funkcji nadawania i odbioru. Usytuowana na oddanej w wieczyste użytkowanie nieruchomości inwestycja stworzy lepsze warunki dla rozwoju lotnictwa cywilnego w tym...
Należy podkreślić, że kilka instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej wciąż pozostaje w spadkowym trendzie, „otrząsając się ze skutków chmury z islandzkim pyłem wulkanicznym”. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej odnotowała w maju tego roku wzrost operacji trasowych, ale poziom operacji dolotów-odlotów nadal nie odzyskał wielkości z okresu przed kryzysami. Statystyki maj 2010
Na pikniku obecna będzie Polska Agencja Żeglugi Powietrznej. Multimedialne stoisko umożliwi odwiedzającym zapoznanie się z szerokim obszarem działalności Agencji. Na stoisku znajdować się będą 3 stanowiska komputerowe dające możliwość rozwiązania przykładowych testów predyspozycyjnych dla osób zainteresowanych zawodem kontrolera ruchu lotniczego. (rozwiązanie testu nie jest równoznaczne z przyjęciem na kurs). Dodatkowo będzie można uzyskać informacje dotyczące...
Tegoroczny szczyt CANSO ma miejsce w Oslo. PAŻP jest reprezentowana przez Pana Prezesa Krzysztofa Banaszka. Tematem dyskusji były kwietniowe problemy powstałe w efekcie obecności w europejskiej przestrzeni powietrznej chmury popiołu wulkanicznego. W debacie towarzyszącej spotkaniu uczestniczyli prezesi instytucji członkowskich CANSO oraz przedstawiciele wiodących instytucji sektora lotniczego. Z wypowiedziami dyskutantów można się zapoznać w relacji CANSO
19 czerwca 2010 r. z okazji 85-lecia Szkoły Orląt na terenie lotniska w Dęblinie odbył się Piknik Lotniczy. Podczas Pikniku można było obejrzeć pokazy skoków spadochronowych, pokazy samolotów zarówno wojskowych, jak i cywilnych: MiG-29, MI-24, M-28, RWD-5, GEMINI IIS, TULAK, PIPER J-3, PIPER L-44, AT-3, SW-4, W-3, SCHWEIZER 300C, SCHWEIZER T333, TECNAM P2006/T, AERMACCHI, CURTISS...
Multimedialne stoisko umożliwiło odwiedzającym zapoznanie się z szerokim obszarem działalności PAŻP. Na stoisku znajdowały się 3 stanowiska komputerowe dające możliwość rozwiązania przykładowych testów predyspozycyjnych dla osób zainteresowanych zawodem kontrolera ruchu lotniczego. Dodatkowo odwiedzający stanowisko PAŻP mogli uzyskać informacje dotyczące kursu dla kandydatów na kontrolera ruchu lotniczego oraz o pracy w służbach kontroli ruchu lotniczego i...
Nowym elementem mapy są punkty meldowania na granicy FIR. Nową jakością jest również bardziej czytelna kolorystyka treści lotniczej (rozróżnienie ATZ i MATZ) oraz topograficznej. Mapa została przygotowane zgodnie ze standardami ICAO przez Zespół Kartografów Działu Informacji Lotniczej PAŻP (odpowiedzialny również za przygotowanie map do użytku operacyjnego Służb Ruchu Lotniczego). Więcej szczegółów tutaj
Kryzys związany z obecnością w przestrzeni powietrznej, chmury pyłów pochodzenia wulkanicznego, wywarł wpływ na statystyki ruchu wielu instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej, ale szczególnie boleśnie dotknął islandzką ISAVIA, już wcześniej borykajaca się z kryzysem i obsługujacą mniejszy ruch lotniczy. Inne instytucje zapewniające służby żeglugi powietrznej wydają się być mniej dotknięte kryzysem związanym z chmurą pyłów...
EUROCONTROL – Europejska organizacja ds. bezpieczeństwa żeglugi powietrznej opublikowała chronologię restrykcji wprowadzanych w europejskiej przestrzeni powietrznej oraz reakcję EUROCONTROL. http://www.eurocontrol.int W dniu 14 kwietnia 2010 r. EUROCONTROL Central Flow Management Unit (Centralna jednostka organizacyjna EUROCONTROL, odpowiedzialna za zarządzanie ruchem lotniczym w Europie. Powołana w celu efektywnego wykorzystania dostępnych pojemności przestrzeni powietrznej oraz wykluczenia zjawiska przeciążenia...
Wypracowane rozwiązanie pozwoli Państwom Członkowskim UE na większą elastyczność w podejmowaniu decyzji o zamykaniu i otwieraniu ich przestrzeni powietrznej przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa. Ponadto, Komisja Europejska oraz Eurocontrol zdecydowały o utworzeniu Europejskiej Komórki Koordynacji Kryzysowej ds. Lotnictwa (EACCC), by umożliwić w przyszłości sprawne reagowanie na wszelkie sytuacje kryzysowe o zasięgu paneuropejskim, które poważnie...

Szukaj...