Ułatwienia dostępu

Serwisy PANSA:
Personel licencjonowany jest w sposób szczególny przedmiotem zainteresowania kierownictwa PAŻP z uwagi na obecne i przyszłe wyzwania wynikające między innymi z projektu ELPAC oraz wspólnych wymogów UE w zakresie licencjonowania personelu. Mam nadzieję, że dobre wyniki pracy polskiej kontroli ruchu lotniczego będą w przyszłości jednym z fundamentów, na którym budowane będą funkcjonalne bloki przestrzeni, w...
Panelistami podczas seminarium na Politechnice Śląskiej byli Prof. Wojciech Leśnikowski z University of Kansas, School of Architecture, Prof. Andrzej Karwowski z Politechniki Śląskiej oraz Krzysztof Banaszek. Prezes PAŻP przedstawił prezentację pt. „Funkcjonalne Bloki Przestrzeni (FAB) jako implementacja regulacji UE z obszaru SES i SESII (Single European Sky)”, w której omówił podstawowe założenia tworzenia FAB w...
Podczas trzydniowego spotkania omówiono zmiany w tegorocznej edycji ECIP Detailed Objective Description 2009-2013, tym samym wskazując na nowe cele i ich statuty. Omówiono inicjatywę Single European Sky, uwagę skupiając głównie na poszczególnych etapach realizacji ATM Master Plan. Większość czasu poświęcono na przedstawienie uczestnikom spotkania nowej formuły Planu LCIP Level 1 zawierającej średnioterminowe, ogólne plany ujednoliconych,...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Pan Krzysztof Banaszek wziął udział w panelu pt.: „Jak instytucje unijne oraz kraje członkowskie przeciwdziałają negatywnym wpływom zmian klimatu?”. Zarówno w przedstawionej prezentacji pt.: „Zarządzanie ruchem lotniczym, a ochrona klimatu globalnego”, jak i późniejszej dyskusji, Prezes PAŻP zwracał uwagę na działania podejmowane przez Agencję mające na celu redukcję wydzielania CO2...
Maciej Rodak całe swoje życie zawodowe związał z lotnictwem cywilnym. Absolwent Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa na Politechnice Warszawskiej oraz studiów podyplomowych menedżerskich w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Pracując w Agencji Ruchu Lotniczego (Kierownik Działu Rozwoju i Wdrożeń, Dyrektor Techniczny, Dyrektor Biura Zarządzania Bezpieczeństwem Ruchu Lotniczego), Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, Przedsiębiorstwie Państwowym „Porty Lotnicze” –...
Odpowiedź na pytanie, czy powstanie i gdzie będzie zlokalizowany centralny port lotniczy dla Polski, rząd poda po zakończonych pracach analitycznych. „W przypadku pozytywnych wyników oceny, oczekujemy partnerstwa publiczno-prywatnego przy budowie takiego portu” – dodał Minister Jarmuziewicz oraz poinformował, iż wszczęta została procedura międzynarodowego przetargu nieograniczonego na wykonanie opracowania „Koncepcja lotniska centralnego dla Polski – prace...
Kolejnym etapem procesu naliczania i zatwierdzania opłat nawigacyjnych, będzie przekazanie Prezesowi ULC, podstawy kosztowej opłat nawigacyjnych. W przypadku nawigacyjnych opłat trasowych regulatorem zatwierdzającym ich wysokości jest Centralne Biuro Opłat Trasowych (CRCO) „EUROCONTROL” Instytucją pośredniczącą w przekazaniu danych oraz sprawującą urzędową kontrolę nad prawidłowością przedstawionych kalkulacji (baz kosztowych) jest Urząd Lotnictwa Cywilnego W przypadku nawigacyjnych opłat...
W swoim wystąpieniu, Prezes Krzysztof Banaszek, odniósł się do poruszanych w dyskusji kwestii związanych z trudnym do oszacowania, zwiększonym ruchem lotniczym w FIR Warszawa, który towarzyszyć będzie mistrzostwom Euro 2012. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej objęła honorowym patronatem tegoroczną czwartą edycję konferencji Airports.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej reprezentowana była przez Prezesa Pana Krzysztofa Banaszka, Zastępcę Dyrektora Biura Służb Ruchu Lotniczego ds. Kontroli Obszaru i Zbliżania Pana Krzysztofa Kalamana, Zastępcę Dyrektora Biura Rozwoju i Wdrożeń ds. Strategii Pana Tadeusza Grocholskiego, Kierownika Terenowego Działu Kontroli Obszaru i Zbliżania Gdańsk Pana Piotra Giejsztowta, Kierownika Działu CNS Obszar Północ Pana Andrzeja Adamczyka,...
System obsługiwać będzie Polski Rejon Informacji Powietrznej (FIR Warszawa) obejmujący przestrzeń powietrzną nad polskim terytorium (obszarem lądowym, wodami wewnętrznymi i morzem terytorialnym RP) oraz tę przestrzeń nad wodami morza Bałtyckiego, w której na podstawie umów międzynarodowych działają polskie służby ruchu lotniczego. Wartość kontraktu to 25.333.308,95 EUR. Wdrażanie nowego systemu będzie się odbywać przy równoległym sprawnym...

Szukaj...